fbpx

איך בוחרים מקדם ומילות חיפוש בגוגל

על פי שלושה פרמטרים: רלוונטיות, פופולריות וסיכוי אמיתי להשגים. ואיך בוחרים את המקדם? אלמנטרי, על סמך הישגים מוכחים

אייל כץ

כל בעל עסק שיש לו אתר אינטרנט רוצה להיות "מקום ראשון בגוגל". ואם לא במקום הראשון, אז לפחות בדף הראשון, כלומר באחד מבין עשרת המקומות הראשונים.

אבל מה זה בעצם אומר? ומה צריך לחפש כדי שאהיה במקום הראשון? ואיך בכלל מקדמים?

כשמנסים לקדם אתר בתוצאות החיפוש ב"קידום אורגני" (להבדיל מהקידום הממומן, שהוא אופרה שונה לגמרי), הדבר החשוב ביותר הוא בחירת הביטוי או הביטויים שלגביהם יופנו מאמצי הקידום. ביטוי טוב צריך לעמוד בשלושה קריטריונים:

1.      הביטוי רלוונטי לעסק ולאתר בצורה מובהקת. במילים אחרות: מי שהקליד בגוגל את הביטוי ומצא האתר שלך, יקבל באופן מובהק את בקשתו. פארק מים הממוקם על חוף הים בנהריה, למשל, ישמח להיות מקודם בביטויים כמו אטרקציות מים, אטרקציות בצפון, פארק מים ועוד. אבל קידום על הביטוי "הים התיכון", נניח, יהיה חסר משמעות, למרות שפארק המים שוכן על חופו של ים זה.

2.      יש כמות משמעותית של חיפושים בביטוי זה. כי מה יעזור לנו מקום ראשון בביטוי "אפקטים מיוחדים בצבע", לדוגמה, אם לא מתבצע שום חיפוש בביטוי זה? אלא שכאן נציין הסתייגות קטנה: ניתן לקדם על שורה של ביטויים כאלו – מצד אחד בעלי משמעות מסוימת ומצד שני לא הליבה של החיפוש, וליצור מה שנקרא "זנב ארוך". אם אותו צבעי יהיה מקודם גם ב"אפקטים מיוחדים בצבע", גם ב"צביעת בתים במחירים הוגנים", גם ב"צביעת בתים בלי ללכלך", ועוד ביטויים דומים, סביר שכולם ביחד יביאו לו כמה כניסות איכותיות במהלך השנה.

3.      התחרות על הביטוי היא כזו שבאמת אפשר להגיע לדף הראשון. בדרך הטבע, ביטויים נחשקים זוכים לתחרות חזקה. בחלק מהביטויים התחרות היא כזו שהסיכוי להגיע למקום גבוה בקידום אורגני הוא נמוך עד כדי אפסי. פשוט, כי כבר יש מתחרים שהיו שם קודם, הם עושים עבודה טובה במלאכת הקידום, ולך תעקוף עכשיו 30 מקדמים טובים כמוך. מקדם טוב והוגן אמור לדעת מתי הסיכויים נמוכים, להעביר את המידע ללקוח, ולא להתבייש לוותר על קידום בביטויים חסרי סיכוי. ואגב, הנתונים על כמות החיפושים ובמידה מסוימת גם על רמת התחרות הם נתונים שגוגל מספק באמצעות "כלי תכנון מילות מפתח", הזמין למפרסמים בגוגל.

ועכשיו, איך תבחרו את המקדם הנכון עבורכם? השיטה הבדוקה ביותר היא לעיין ברשימת ההישגים שלו. אם, נניח, הוא מתפאר בקידום של ביטוי כמו "ריקודים סלוניים לנוער ביישובי המועצה האזורית רמות מנשה", אתם מוזמנים להמשיך ולחפש. אם גאוותו היא על "ריקודים סלוניים לנוער" – יש כאן פוטנציאל. ואם הוא הביא לקוח שלו לדף ראשון בביטוי "ריקודים סלוניים", סביר שמדובר במקדם מקצועי שיודע להגיע להישגים.

באשכול מדיה מספקים שירותי קידום אורגני במחירים הוגנים ביותר. בין ביטויי החיפוש ששירות הקידום שלנו הביא לדף הראשון: עגורנים, חיפוי קירות, בית דפוס בחיפה, פינוי אסבסט, מסלעות, ועוד רבים וטובים. נשמח לבדוק אם יש באפשרותנו לקדם גם את האתר שלכם.

לפרטים: eyal@eshkol.media, אשכול מדיה בע"מ, 04-9977474

 

מאמרים נוספים

כתיבת אודות הכי טוב להתחיל מהלקוחות

איך לכתוב אודות

לכתוב "אודות". האם זה באמת כל כך פשוט? איך נספר על העסק שלנו? ספוילר: הכי טוב להתחיל מהלקוחות, ויש כמה דרכים טובות לעשות זאת אייל

המשך קריאה »

עוד צעד קטן בדרך לאתר החדש שלך

על מה
חשבת?

מה תחום
העסק?